Email:

info@atsotek.net

Mobile:

00905317112040 00905336368040

آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن

آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن

امروزه ابزار ها دستگاه های صنعتی پیشرفت بسیاری داشته اند. همین امر موجب ایجاد تنوع و گستردگی شده‌است. یکی از مهمترین و منحصر بفردترین محصولات شرکت بازرگانی آتسوتک، پمپ استاندارت (استاندارد) می باشد. در حقیقت آتسوتک وارد کننده انواع پمپ استاندارت است. این پمپ ها  در بین انواع پمپ ها در تاسیسات و با توجه به صنایع مختلفی که در سراسر دنیا وجود دارد، جزء محبوب ترین و کاربردی ترین محصول بین صنعتگران قرار دارد. در میان انواع پمپ در صنعت پتروشیمی، پمپ های استاندارت از کیفیت بالا و ضمانت اصالت کالا برخوردار است. جهت اطلاع از قیمت پمپ روغن یک اینچ، پمپ روغن داغ متحد، پمپ روغن فشار بالا، پمپ روغن کوچک و پمپ دنده ای روغن داغ با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. برای آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن با ما همراه باشید.

با پمپ صنعتی آشنا شویم

اگر در صنایع مختلفی فعالیت می کنید و با پمپ ها درگیر هستید، به احتمال زیاد می دانید که وظیفه اصلی پمپ ها انتقال سیالات می باشد. به عنوان مثال انتقال روغن، آب مواد شیمیایی، نفت و یا مواد غذایی از مخزنی به مخزن دیگه جزو فعالیت های اصلی پمپ ها به حساب می آید. به همین جهت پمپ‌ ها از تجهیزات مکانیکی گوناگونی تشکیل شده‌اند که بتوانند با فشار مشخصی سیالات مورد نظر را انتقال دهند. در واقع پمپ‌ها نوعی ماشین به شمار می‌ آیند که قادرند انرژی دریافت شده از موتور را به انرژی هیدرولیک تبدیل کرده و سیالات را انتقال دهند. بنابراین در چنین شرایطی استاندارد پمپ‌ های به کار گرفته‌شده اهمیت پیدا می‌کند. زیرا اگر قابلیت‌ ها و ویژگی‌های مد نظر را نداشته باشند، نمی‌توانند کارکرد صحیحی را ارائه کرده و صنعت فوق دچار مشکلات فراوانی خواهد شد.

آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن

برای استفاده از انواع پمپ‌ها از انرژی برق یا همان انرژی الکتریکی استفاده می‌ شود اما گاهی ممکن است در برخی صنایع از موتورهای دیزلی و بنزینی نیز جهت به کار افتادن پمپ‌ها استفاده شود.

دسته بندی انواع پمپ های صنعتی

پمپ های صنعتی به دلیل تنوع در نوع مصرفی که دارد، در ابعاد و اشکال متفاوتی با کارایی منحصر به فردی تولید و به بازار عرضه می گردد.  با در نظر گرفتن نوع عملکرد، تمامی پمپ های صنعتی به دو دسته کلی پمپ دینامیکی و پمپ جابجایی مثبت تقسیم بندی می‌شوند.

  • پمپ‌ دینامیکی

پمپ های سرعتی نام دیگر پمپ دینامیکی می باشد. این دسته از پمپ‌ها با سرعت‌ بخشیدن به مایع مورد نظر و سیالات، آن را انتقال می‌دهند. تفاوت این نوع پمپ با سایر پمپ‌های صنعتی امکان انتقال سیال به طور پیوسته است. از جمله انواع پمپ‌های دینامیکی می‌توان به پمپ سانتریفیوژی centrifuge، سانتریفیوژی عمودی و افقی، پمپ زیر آب و همچنین پمپ‌های مخصوص آتش نشانی اشاره کرد.

  • پمپ‌ جابجایی مثبت

تنها پمپ هایی که قابلیت جابجایی مقدار مشخص سیالات بدون در نظر گرفتن ارتفاع جابه جا نماید، پمپ جابجایی مثبت است. بدین صورت این جریان ممکن است مقطعی باشد در حالی که جریان حرکت سیالات در پمپ‌ های سانتریفیوژی centrifuge به صورت دائمی انجام می‌ گیرد. پمپ‌ های جابجایی مثبت شامل پمپ دیافراگم، پمپ دنده‌ای، پمپ پریستالتیک Peristaltic pump، پمپ لوب Lobe pump و پمپ پیستونی می‌شود که برای هر دسته از این محصولات، استاندارد پمپ مشخصی در نظر گرفته شده‌است.

آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن

استاندارد پمپ‌ها بر چه اساسی می باشند؟

همه ی ما می دانیم که تمام محصولاتی که تولید می شوند اعم از صنعتی و غیر صنعتی، دارای استاندارهای خاصی می باشند که از اهمتی بسیار بالایی برخوردار است. از کوچک‌ترین محصول مانند یک سوزن گرفته تا بزرگترین دستگاه‌ها و ماشین آلات باید استاندارد آن‌ها بررسی شود در غیر این صورت دستگاه فوق از رده تولید خارج شده و مردود اعلام می‌شود. در مورد انواع پمپ صنعتی هم همین امر وجود دارد و لازم است استاندارد پمپ از تمامی جهات و قسمت‌های آن مورد بررسی قرار گیرد زیرا چنانچه این مورد بی‌اهمیت باشد، پس از نصب در کارخانجات صنعتی و تولیدی و یا کشاورزی و تامین آب و … کاربران با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که اصلاحات آن با هزینه‌های بسیاری همراه خواهد بود. حتی در شرایطی خساراتی جبران ناپذیر بر جای می گذارد. باید توجه داشتید که قبل از استفاده از پمپ ها استاندار های آن را رعایت نمایید.

از مهم‌ترین موارد استاندارد پمپ که در چند مرحله مختلف از طراحی تا تولید و بررسی در نظر گرفته‌می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: آشنایی بیشتر با پمپ استاندارت و انواع آن

  • سری استانداردهای H.I
  • استاندارد H.I 14.6
  • استاندارد ISO 5199
  • استاندارد NFPA 20
  • استاندارد API 610
  • استاندارد API 674
  • استاندارد API 675
  • استاندارد API 676
  • استاندارد API 685
  • استاندارد ISO 9906
  • استاندارد ANSI/ASME B 73.1/73.1M
  • استاندارد ASNE/ASME B 73.2/73.2M

خرید پمپ صنعتی با استانداردهای معتبر

اگر در شرکت های صنعتی مشغول به فعالیت هستید و نیاز به دستگاهی جهت انتقال سیالات با عملکرد های متفاوتی می باشید، کمپانی بازرگانی آتسو بزرگترین شرکت واردات انواع پمپ های استاندارت می تواند این نیاز شما را بر طرف کند. تمامی پمپ‌های صنعتی، کشاورزی و آبرسانی این مجموعه از استانداردهای معتبر برخوردار است. قبل خرید دقت لازم را داشته باشید که متناسب با نوع فعالیت خود پمپ مناسبی را انتخاب نمایید.

جهت آگاهی از مجموعه خدمات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت بازرگانی آتسوتک، اینجا کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو