Email:

info@atsotek.net

Mobile:

00905317112040 00905336368040

مزایا و معایت واردات کالا به ایران

مزایا و معایت واردات کالا به ایران

برای واردات کالا از کشور های تجاری و همسایه نیاز به آگاهی و داشتن اطلاعات روز در رابطه با قوانین آن است. شما حتی می توانید از شرکت های واسطه مانند کمپانی آتسوتک جهت واردات کالای خود کمک بگیرید تا بدون دردسر کالای خود را در ایران تحویل بگیرید. انجام این فرآیند دارای مزایا و معایبی می باشد. حال برای داشتن تجارتی پر سود و آشنایی با نرخ صادرات و واردات ایران کافیست با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایت واردات کالا به ایران را برای شما شرح دهیم. برای درک بهتر، شرکت بازرگانی آتسوتک شما را به مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب دعوت می‌نماید.

ابتدایی ترین سوال واردات یا صادرات؟ کدام بهتر است؟

هنگامی که قصد سرمایه گذاری دارید حال چه در حوزه واردات و چه در حوزه صادرات، نیاز است با قوانین و مشکلات هر کدام آشنایی کامل و اطلاعاتی مفید داشته باشید. مزایا و معایب هر کدام را شناخته و با آگاهی کامل از شرایط، صادرات یا واردات را انتخاب کنید. در واقع واردات به‌ منظور تأمین کمبودها و برطرف کردن نیازهای داخلی و صادرات نیز برای ورود ارز به سیستم اقتصادی کشور است. در هر صورت بهره‌مندی از نظر متخصصین امر در این زمینه راهنمای خوبی برای انتخاب بهتر و سرمایه‌گذاری‌های کم‌ریسک است. کارشناسان شرکت بازرگانی آتسوتک با داشتن دانش و تجربه کافی، آماده هرگونه مشاوره و کمک به شما هستند.

مزایا و معایت واردات کالا به ایران

مزایا و معایت واردات کالا به ایران

زمانی که متوجه کمبود هایی در بازار می شویم به واردات کالا روی می آوریم. از جمله دلایلی که منجر به افزایش واردات و تولید نشدن محصولی خاص می‌شود می‌توان به دو دلیل زیر اشاره کرد:

  • محدودیت برای تولید و نداشتن امکانات
  • به‌صرفه‌تر بودن واردات در مقایسه با تولید محصول

در نظر داشته باشید که واردات کالا باید مطابق با نیاز های بازار و البته قوانین داخلی کشور باشد.

مزایای واردات برای کشور و تجار

رشد اقتصادی و فرهنگی، افزایش رفاه جامعه در مسیر رفع کمبودهای داخلی از مزایای واردات محسوب می‌شوند. واردات مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آن‌ها را برمی‌شمریم:

  • افزایش کیفیت محصولات

رقابتی شدن کیفیت محصولات وارداتی از مزایای واردات حساب می آید. زیرا تجار در تلاشند تا محصولی مرغوب و با بالاترین کیفیتا به کشور وارد کنند.

  • کاهش هزینه‌ها

در بعضی از شرایط وارد کردن کالایی مقرون به صرفه تر از تولید آن می باشد. این موضوع می‌تواند دلایل متعددی مانند گران بودن مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات، همچنین حق‌وحقوق‌ نیروی انسانی داشته باشد. بنابراین وارد کردن یک محصول با هزینه‌ای کمتر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شده و برای اقتصاد به‌صرفه‌تر باشد.

مزایا و معایت واردات کالا به ایران

  • نفوذ و شهرت در بازار داخلی

در حقیقت عرضه محصولات نو و جدید به بازار، فرایندی نا محدود و پایان ناپذیر می باشد. پس در چنین شرایطی اگر بازرگانی قبل از سایر رقبا محصولی را وارد کند، می‌تواند سهم بزرگی از بازار را در اختیار بگیرد. همچنین تبدیل شدن به فردی با نفوذ و تصمیم‌گیرنده در بازار و معروفیت برند بازرگان از دیگر نتایج واردات است.

  • ارائه محصولات جدید

از دیگر مزایای واردات، اشباع کردن بازار از محصولات جدید می باشد. با در نظر گرفتن افزایش تعاملات و گسترش اینترنت و ارتباطات بازرگانان، واردکنندگان می‌توانند قبل از سفارش و خرید با محصول جدید آشنا شوند و در صورتی که نیاز به آن را در بازار داخلی حس کردند، برای آشنایی با مراحل واردات آن اقدام کنند.

معایب واردات و چالش‌های آن

با توجه مطالبی در برای شما گفته شد، این فعالیت هم مانند هر حوزه دیگری دارای ریسک ها و محدودیت هایی می باشد. آشنایی کامل با این موانع و قوانین قبل از هر اقدامی برای جلوگیری از ضررهای جبرا‌ن‌ناپذیر ضروری است. مشاوره با کارشناسان کمپانی آتسو قبل از واردات بهترین راه‌کار برای ریسک کمتر در معاملات است.

از معایب واردات می‌توان به موانع زیر اشاره کرد: مزایا و معایت واردات کالا به ایران

  • محدودیت‌های ارتباطی با بازرگانان و تولیدکنندگان خارجی
  • نوسانات ارزی
  • موانع تجاری گمرکی
  • اختلاف زبان مبدأ و مقصد
  • امکان تأخیر دریافت محموله بار
  • مشکلات حمل‌ و نقل محصول

کالاهای سودآور در واردات

با در نظر گرفتن کمبود های بازار و نکاتی که در بالا گفته شد، نمی توان به صورت قطعی بیان کرد کدام محصول در واردات دارای سود بیشتری است. می‌‌توان گفت کسب سود و منفعت در واردات ارتباط مستقیمی با تقاضای بازار و کسب‌ و کارها دارد. در برخی شرایط وارد کردن کالاهای ارزان در مقایسه با کالای با کیفیت نتیجه بهتری دارد. همچنین ممکن است احساس نیاز به یک محصول مقطعی باشد و با تزریق تعدادی از آن بازار اشباع شود. مشورت با افراد خبره در این زمینه و منابع یابی واردات بسیار ضروری است.

جهت آگاهی از مجموعه خدمات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت بازرگانی آتسوتک، اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو