Email:

info@atsotek.net

Mobile:

00905317112040 00905336368040

آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین

آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین

از گذشته کشور چین قطب اصلی مراکز تجارت جهان به حساب می آمد. با حضور ایران در مسیر جاده ابریشم، شاهد حجم گسترده ای از مبادلات تجاری بین ایران و چین بوده ایم. امروزه این کشور، بزرگترین شریک تجاری اقتصاد ایران می‌باشد. سال‌هاست که تاجرهای ایرانی، اقدام به واردات انواع کالا از چین به ایران می‌نمایند. یکی از مهم‌ترین عوامل جهت واردات کالا از چین به ایران آشنایی با مراحل این امر می‌باشد. خرید مستقیم از چین توسط شما نیاز به تجربه و هزینه بالایی دارد. همچنین از طریق سایت‌های چینی می‌توان خرید را انجام داد که در این صورت نیاز به واسطه‌های مطمئن دارید. کمپانی بازرگانی آتسوتک، بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی و واردات چمدانی از چین با ما همراه باشید.

برای واردات کالای صنعتی از چین به ایران، باید ابتدا کالای مورد نظر را از چین خریداری کنید و سپس با توجه به نوع کالا، روش حمل و نقل مناسب را انتخاب کنید. در میان بسیاری از کشورهای توسعه یافته، چین همچنان به عنوان قطب اصلی عرصه تجارت کالا شناخته می‌شود.

آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین

مزایای واردات کالا از چین:

  • مدت پرداخت طولانی‌تر
  • هزینه کمتر واردات عمده به نسبت تولید در داخل کشور
  • ارائه محصولاتی با تکنولوژی بالا
  • وارد کردن محصول خاص با توجه به برند خود (این به شما امکان می دهد برند خود را در بازار بسازید و تثبیت کنید)
  • واردات عمده از چین این امکان را برای افراد و کسب و کار ها فراهم می‌کند تا محصولات منحصر به فردی ارائه دهند و خود را از رقبا متمایز کنند.

شرایط سفارش کالای از چین

برای سفارش کالای چین، باید مراحل زیر را انجام دهید، البته با حضور شرکت واسطه مانند شرکت بازرگانی آتسوتک کارها راحت تر پیش خواهد رفت. 

  • انجام سفارش در وزارت بازرگانی
  • دریافت مجوزهای اولیه
  • دریافت استاندارد
  • پیگیری تولید کالا
  • بررسی قبل از انجام حمل و نقل
  • دریافت اسناد مربوط به تامین ارز
  • دریافت اسناد بازرسی
  • دریافت مجوزهای ورود کالا به کشور

همچنین، باید هزینه‌های واردات کالا به ایران را هم در نظر داشته باشید.

آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین

هزینه حمل بار از چین به ایران

از اصلی ترین مسائل در تعیین هزینه نهایی واردات کالا از چین، مشخص شدن نوع حمل و نقل و انتقال محصول به ایران می باشد. انتخاب نوع حمل و شرکت حمل، تأثیر قابل توجهی بر قیمت نهایی واردات کالا از چین برای بازرگانان دارد. با دریافت مشاوره‌ی تخصصی در این زمینه، بسیاری از هزینه‌های اضافی را می‌توان کاهش داد و هزینه واردات کالا از چین را به طور قابل توجهی کاهش داد. لذا پیشنهاد ما به بازرگانان و شرکت‌های تجاری این‌ است که با یک مشاوره‌ی تخصصی با همکاران و کارشناسان ما در شرکت بازرگانی آتسوتک، از مزایای ویژه در واردات کالا از چین به ایران، بهره‌مند شوند.

برای تعیین قیمت حمل و نقل کالا از چین به ایران، نمی توان هزینه ای ثابت در نظر گرفت. قیمت کالای چینی در مقایسه با سایر محصولات برای بازرگانان و خریداران بازار داخلی به طور کامل مناسب است. اما هزینه ارسال بار فرایندی کاملا جدای و متفاوتی دارد. برای محاسبه نرخ حمل و نقل از چین به ایران باید روش ارسال بار را در نظر گرفت. واردات از چین با استفاده از کشتی به طور معمول ارزان‌تر و مقرون به صرفه تر از روش هوایی می باشد. در هر کدام از شیوه‌ های جابه‌جایی، مسافت بین مبدأ و مقصد، نرخ گمرک، نوع و وزن بار، قیمت ارز و حتی بهای سوخت تأثیر‌ بسزایی در تعیین هزینه ها دارند.

شناخت مناطق اقتصادی مهم در چین

نکته جالب توجهی که می‌توان در رابطه با کشور چین مطرح کرد، غیر متمرکز بودن مناطق اقصادی در این کشور است. آگاهی داشتن از این مناطق کمک می کند که درک بیشتری با تجارت با این کشور کسب کنید، استان های شرقی چین که شامل بزرگترین و ثروتمندترین شهرهای چین هستند بیشترین مرکز تولید چین را دارد. مناطق اقتصادی بسیار مهم، همگی در سواحل شرقی این کشور واقع شده اند.

آشنایی با بزرگترین وارد کننده کالای صنعتی از چین

  • منطقه اقتصادی ساحل بوهای

این منطقه به صورت تخصصی در حوزه صنایع خط تولید است و نقطه قوت آن در حمل و نقل دریایی، لجستیک Logistics و خطوط هوایی بوده است، پکن در پتروشیمی، آموزش و بخش تحقیق و توسعه بیشتر است. جالب است بدانید کرانه اقتصادی ساحل بو های در حوزه خودروسازی، صنایع هوایی، الکترونیک، نرم افزار، جذب سرمایه خارجی و خدمات در حال پیشرفت است، این منطقه در شمال و شمال شرقی چین و دریای زرد واقع شده است.

  • منطقه اقتصادی دلتای رودخانه یانگ تسه

یک از مناطق اقتصادی در چین، رودخانه یانگ تسه می باشد. این منطقه دارای۱۱ استان و شهر است. در نظر داشته باشید که 40 درصد از جمعیت چین در این منطقه حضور دارند و ۴۵ درصد کل تولیدات خالص کشور نیز در یانگ تسه می باشد. دلتای یانگ تسه ۲۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی چین را بر عهده دارد، در چهار سال اخیر این منطقه به صورت مداوم در حال رشد اقتصادی و توسعه بوده است، از ۱۵ شهر برتر اقتصادی کشور، ۱۰ شهر در این دلتای اقتصادی قرار دارد.

  • منطقه اقتصادی دلتای رودخانه مروارید

طبق اعلام بانک جهانی، ثروتمندترین مناطق جنوبی چین دلتای رودخانه مروارید می باشد. این منطقه پویا ترین بخش چین از زمان اصلاحات اقتصادی در سال ۱۹۷۹ است. برنامه کمیسیون اصلاح و توسعه اقتصادی دولت مرکزی این منطقه ویژه قرار است به مرکز صنعتی خط تولید های پیشرفته و خدمات مدرن تبدیل گردد. این منطقه از ۹ شهر شنزن Shenzhen، گوانگ ژو Guangzhou، فوشان foshan ، جوهای Zhuhai، دونگوان Dongguan، ژونگشان Zhongshan، … تشکیل شده است.

جهت آگاهی از مجموعه خدمات و دیگر مطالب خواندنی و آموزشی شرکت بازرگانی آتسوتک، اینجا کلیک کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو